2 Kasım 2017 Perşembe

Berlin`de Kendi Göbeğimizi Kendimiz Keseceğiz

 Eğitim Müşaviri Prof. Dr. Cemal Yıldız, “Bana verilen listeye göre önümüzdeki dönemde 28 öğretmen arkadaşım STK ‘lerin tahsis ettikleri mekânlarda Türkçe derslerini verecekler. Problem yaşanmayacak” dedi. 
Resim yazısı ekle
Türkiye Cumhuriyeti Berlin Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Prof. Dr. Cemal Yıldız, Türk Eğitim Derneği’nde (TED) yaptığı konuşmada eyalet eğitim bakanlığı ile dersliklerin ücreti konusunda yaşanan sorunun Berlin’deki Türk sivil toplum kuruluşlarının katkıları sayesinde aşılabileceğine dair güveninin tam olduğunu dile getirdi.
Türkiye Cumhuriyeti Berlin Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Prof. Dr. Cemal Yıldız, Türk Eğitim Derneği’nde (TED) yaptığı konuşmada eyalet eğitim bakanlığı ile dersliklerin ücreti konusunda yaşanan sorunun Berlin’deki Türk sivil toplum kuruluşlarının katkıları sayesinde aşılabileceğine dair güveninin tam olduğunu dile getirdi. 
Bu yıl Berlin Eyaleti’ndeki okullarda Türkçe derslerinin verildiği sınıflar için ücret talep edilmesi uygulamasının başlatılması üzerine Konsolosluk öğretmenlerinin derslerini Türk sivil tolum kuruluşlarının tahsis edecekleri sınıflarda verilmesi şeklinde bir çözümün gündeme geldiğini ifade eden Yıldız, önümüzdeki dönemde derslikte 28 öğretmenle Türkçe derslerinin verilmeye devam edeceğini vurguladı. 
Türk Eğitim Derneği (TED) bünyesinde hizmet veren Hikmet Kütüphanesi’ne (HİK)TİKA tarafından basılan ve Kültür Bakanlığı tarafından hediye edilen 10 ciltlik Türkçe Sözlüğü de beraberinde getiren Yıldız, “Türkçe geleceğimizin anahtarı. Nesillerimizi korumanın biricik yolu onlara güzel bir Türkçe eğitimi vermekten geçiyor. 
Kütüphanenize bu sözlüğü kazandırmaya vesile olmaktan büyük mutluluk duydum.” şeklinde konuştu. Toplantı soru ve cevaplarla sona erdi. 




ha-ber.com/Zülfikar Kam/Berlin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder