10 Nisan 2023 Pazartesi

“TÜRK’Ü VE TÜRK KÜLTÜRÜNÜ YAŞATINIZ. TÜRK’Ü VE KÜLTÜRÜNÜ TANIYAN TÜRK’E DÜŞMAN OLAMAZ”

Zülfikar KAM BERLİN- BERLİN’DE İFTAR SOFRALARI(III-3) Berlin Türk Eğitim Derneği (TED) üçüncü iftarını verdi. Berlin’de Paskalya tatili olması münasebetiyle kalabalık bir katılımcının olduğu bu iftar sofrası; Halil Esmer’in okuduğu ezanla açıldı ve yine Halil Esmer’in yaptığı sofra duasıyla kaldırıldı. Türkiye Cumhuriyeti Berlin Büyükelçisi Ahmet Başar Şen ve Elçi Müsteşar Fulya Yücekök İftar Sofrasına konuk oldular. Yemekleri Türk Eğitim Derneği Kadın Kolları pişirmiş. Hayriye Kavak ve Nermin Civelek; Türk mutfağının vazgeçilmezi olan ‘Kuru Fasulye’ demişler bu iftarda. Yanında pilav ve turşu da vardı. Anteplioğulları Baklavaları’nın sahibi Cemil Solak ve eşi de baklavalarıyla iftara konuk olunca menü tamamlanmış oldu. İftar sofrasının hazırlanmasında gerekli olan malzemeler Euro Gıda’dan gelmiş. Celal İrgi Bey göndermiş. Et ve kıyma Kevser Kasabı’ndan ve Marka Helal Et Kasabı’ndan gelmiş. Battal Türkmen ve Fahri Kaynar göndermişler. Ayrıca bu iftar sofralarının açılması için bağış desteğinde bulunanlar da varmış. Bu bilgileri Rüştü Kam verdi. Rüştü Kam İlahiyatçılar Derneği ve iftar sofraları koordinasyon ekibinin başkanı. Büyükelçi Ahmet Başar Şen ve Elçi Müsteşar Fulya Yücekök iftardan önce misafirlerle sohbet ettiler. Asrın felaketi üzerine yapıldı sohbet. Sorular soruldu ve cevapları verildi. Böylesi bir felaketin bir daha yaşanmaması için temennilerde bulunuldu. Büyükelçi Şen Asrın felaketi ile ilgili şunları söyledi: “Deprem hepimizi etkiledi. 50.000’den fazla insanımız şehit oldu. 150.000’den fazla insanımız mağdur oldu. Almanya Türk Toplumu deprem konusunda çok hassas davrandı. Adeta bir yumruk oldu. Irk, din, dil, mezhep ayrılığı yapılmadan herkes Türk Milletiydi. 13 Başkonsolosluğumuzla birlikte yapılması gerekenleri yaptık. Kurulan Eşgüdüm gruplarıyla kadın, erkek, genç, ihtiyar herkes seferber oldu. Toplanan Ayni ve Nakdi yardımlar AFAD aracılığıyla devletimize ulaştırıldı. Almanya’nın üst düzey yöneticileri Elçilikte açtığımız taziye defterini imzalamak için sıraya girdiler. Ancak görevimiz bitmedi. Bu felaketin izleri ortadan kaldırılıncaya kadar yardımlarımız devam edecektir. Devletimiz vatandaşlarının yaralarını en kısa zamanda sarmak için görev başındadır. Bundan hiç kimsenin kuşkusu olmasın”. Ezanın okunması ile birlikte bir an sessizlik oldu ve sonrasında birdenbire, kaşık sesleriyle sessizlik bozuldu. Çorbalar içildi ve yemekler yenildi. Arkasından tatlı ve çay geldi. Türk Eğitim Derneği’nin gençleri misafirlerine hizmette kusur etmediler. Yemek duasından sonra 15 dakika ara verildi. Verilen aradan sonra, Elçi Müsteşar Fulya Yücekök bayanlarla sohbet etmek için başka bir odaya geçti. Orada bayanlarla sohbet edecekmiş. Rüştü Kam söyledi bunu. Fizik mekân müsait olmadığı için böyle yapılıyormuş. Yoksa amaçları haremlik selamlık uygulaması yapmak değilmiş. Sonrasında Büyük Elçi Ahmet Başar Şen Türk Eğitim Derneği’nin en kısa zamanda büyük bir fizik mekâna sahip olması için temennide bulundu. Yemekten sonra Kam, derneğin faaliyetlerini anlattı. Kütüphane hizmetlerinden, gezi ve kamplardan bahsetti. 12,13,14 Mayıs 2023 tarihlerinde Prof. Dr. Ömer Özsoy ve Prof.Dr. Serdar Kurnaz ile bir eğitim kampı yapılacakmış. Berlin’e 50 km. mesafede bir göl kenarında yapılacakmış bu kamp. 9,10,11 Haziran’da da Almanya Türk İzleri adlı bir gezi yapılacakmış. II. Viyana kuşatmasından sonra Almanya’ya esir olarak gelen Türklerin izleri sürülecekmiş bu gezide. Rehberliğini de Dr. Latif Çelik yapacakmış. Kayıtlar başlamış. Başar Şen ikinci kez kürsüyü teşrif edince, Türk Eğitim Derneği’nin yaptığı ve yapacağı bu önemli hizmetlerden dolayı Rüştü Kam’a, teşekkür ederek başladı söze ve şöyle devam etti: ” Ben Almanya’daki Türk Toplumunun bir parçasıyım. Burada okudum, Büyükelçilikten önce Dışişlerinin değişik kademelerinde çalıştım. Görev yerim Almanya idi. Başkonsolos olarak da çalıştım burada. Yani ben sizden biriyim. Hem Büyükelçiliğimizin hem de Başkonsolosluğumuzun kapıları her daim vatandaşımıza açıktır. Meselesi olan kapımızı her zaman çalabilir. Ben Almanya Türk toplumu için elimden geleni yapıyorum. Yapmaya da devam edeceğim. Mâlumunuz seçim zamanıdır. Berlin’de üç kez seçim düzenledim. Tecrübeliyim. Vatandaşlarımız da seçimi önemsiyor. Katılım her seçimde biraz daha artmaktadır. Türkiye yurt dışında seçim düzenleyen ülkelerin en başarılısıdır. “Siyasete katılmak çok önemlidir.” 27 Nisan- 9 Mayıs arasında seçim merkezlerinde oy kullanılacaktır. Toplam 26 merkezde oy kullanılacaktır. Siyasete katılmak çok önemlidir. Kendinizi önemli hissedebilmeniz için ve haklarınızın peşinden kovalayabilmeniz için mutlaka seçimlere katılmalısınız. Keşke çifte vatandaşlık kabul edilseydi de burada da seçimlere katılabilseydik. 60 yıldan fazla bu ülkedeyiz hâlâ yabancı düşmanlığı, Türk düşmanlığı yapılıyor. Bu yanlıştır. Hem de çok yanlıştır. Almanya Türk toplumu buraya entegre olmuştur. Olması gereken olmuştur. Yeni nesil iki ülkeye de bağlıdır. Ancak yeni neslin eksiklikleri vardır. Her şeyin farkında olarak yetişmelidirler. Farkındalık önemli bir şeydir. Dil ve din çok önemlidir. Dil unutulmamalıdır. Kültür unutulmamalıdır. Bugün burada kuru fasulye yiyoruz. Kuru fasulye bizim milli yiyeceğimizdir. Kültürümüzün bir parçasıdır. Dini ritüeller de dini yaşam da gereklidir. Bunun için dinin buyrukları da öğrenilmelidir ve böylece örnek bir insan olunmalıdır. Değerlerimize sahip çıkılmalıdır. Bu toplumun içinde kaybolmamamızın tek şartı vardır, o da kimliğimizi koruyarak yaşamımızı sürdürebilmektir. Kimlik önemlidir. Dil ve din, kimliği oluşturan iki ana unsurdur. Sözlerime son verirken şunları söyleyebilirim; değerlerinizi kaybetmeyiniz. Gücünüzü kaybetmeyiniz. Sağlığınızı koruyunuz. Mutlu olmak için gerekli olan şeyleri yapmaktan vazgeçmeyiniz. Ekmeğinizi bölüşünüz. Kardeş olunuz. Türk’ü ve Türk kültürünü yaşatınız. İnanın, bizi ve kültürümüzü tanıyan, bize düşman olamaz. Her konuda elinizi taşın altına koyunuz. Bana ne, demeyiniz. Egoist olmayınız. Paylaşımcı olunuz. Hırslarınızın peşine düşerek kendinizi kaybetmeyiniz. Ailenizi koruyunuz. Çocuklarınızı yetişkin olarak bulunacakları zamana göre hazırlayınız. Ben bugün burada aranızda olmaktan çok mutlu oldum. Beni ve Fulya Hanım’ı sizlerle buluşturduğu için Rüştü Kam Hocam’a çok teşekkür ediyorum. Günün menüsünü hazırlayan bayan kardeşlerime de çok teşekkür ediyorum. Mutfağımızın vazgeçilmezi olan Kuru Fasulye; yanında pilavı ve turşusuyla çok lezzetliydi. Elinize, yüreğinize sağlık.” Sunumdan sonra, Rüştü Kam tarafından Büyükelçi Şen’e ve Elçi Müsteşar Yücekök’e birer hediye paketi takdim edildi. Hatıra fotoğrafı çekilerek de tarihe not düşüldü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder